Julia, c'est moi.

2009-12-17 @ 12:01:50
Hallihallå!
Nu så ska ni få en presentation av... av mig och lite så. Egentligen tycker jag det är ganska svårt att berätta om mig själv men jag ska försöka :) Jag heter Julia som sagt, går i ettan, världens bästa SP1d, på Spyken med samhäll som inriktning. Senare tänkte jag välja inriktningen språk eftersom jag tycker det är väldigt intressant att se hur saker hänger ihop, för tillfället läser jag bara engelska och franska, men sen tror jag att jag ska läsa tyska :) Jag bor i Lund med mina föräldrar, en lillasyster (http://soniasfoto.blogg.se) som jag älskar mer än något annat i hela världen och min kanin Pluto! Högstadiet spenderade jag på Järnåkraskolan medan förskola, låg- och mellanstadiet spenderades på Vikingaskolan. Jag äger en Canon EOS 350D, men för tillfället vill den inte connecta med mitt minneskort, så jag får låna Sonias 450D tills min är fixad. På fritiden så umgås jag med mina fina vänner, drar på konserter, bakar (såklart), fotar eller rider :) Hästar har faktiskt en stor plats i mitt hjärta (fråga mina klasskompisar, haha) och jag har ridit sen jag var... 4-5 år tror jag, och nu är jag 16 ^^ Rider gör jag på Östra Torns Ryttarsällskap, and I like it big time! Det var väl lite om mig då, let's move on to talk about the blog!

Bloggen hade jag tänkt uppdatera varje gång jag bakar något, eller ja kanske inte om jag gör en vanlig kladdkaka kanske, men you get the point ;> Jag har även deviantart; http://victimofemotion.deviantart.com/gallery, där ni kan snoka in om ni vill kolla lite ^^ Förutom bilder på desserter och bakverk lägger jag nog upp lite vanliga foton efter hand, vi får se! :D

Som jag nämnde och ni kanske märkt så är musik en stor del av mitt liv, så ni undrar säkert "hmm, vad lyssnar denna Julia på?". Jo det ska jag tala om för er genom att länka min spotify-playlist, väldigt orensad så det är en herrans massa musik där, Det bästa heter den! Och för er utan spotify kan jag namedropa lite band här; all time low, asta kask, the audition, babylon bombs, calabrese, charta 77, civet, crashdïet, crazy lixx, the distillers, dokken europe girlschool guns n’ roses hanoi rocks hardcore superstar helix iron maiden kiss the misfits motörhead, murderdolls, mötley crüe, ratt, the ramones, sixx am, skid row, spinnerette, therapy?, the sounds, tigertailz, uk subs, vains of jenna, vixen, wednesday 13, warrant, w.a.s.p.
Nu när jag ändå är igång med namedroping kan jag nämna några filmer som jag tycker om :) Donnie Darko, This is England, Fight Club, Sweeney Todd, The Crow, Ice Age, Gilbert Grape, tja, det var väl det ungefär :)

Slutligen kanske ni undrar hur jag ser ut, och därför har jag pysslat ihop lite bilder på hur jag har sett ut!
julia 07-09
Som ni ser är nästan alla bilder från i år, men det är för ert eget bästa att ni inte ser mig från när jag gick i sjuan ;) Förresten så kan jag tillägga att jag klippte mig i måndags, så jag har ca 10 cm kortare hår än på den senaste bilden, vilket jag ångrar. Men men, det växer ju ut såsmåningom! Nu i efterhand såg jag att man inte riktigt ser vad det står på bilderna, men svart hår - april -07, brunrött - nyår -08, blond - oktober -09, knallrött - början av novembe -09, rosa - slutet av november -09, rödbrunt - december -09.

Sådärja, nu vet ni ungefär vem jag är dårå... o.O

Kommentarer
Postat av: frida

fan vilken fin färg du har nu

2009-12-22 @ 12:56:23
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Do you come here often?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback