Day 04- Future plans/dreams

2011-10-18 @ 18:00:00
Hum... Verkligen svåraste ämnet. Sen är ju också mina plans/dreams rättså olika varandra.
Future plans - Efter studenten funderar jag starkt på att åka iväg som au pair i Frankrike ett halvår ungefär, känns dock asläskigt att bara lämna allt här hemma i sex månader. Men ja, vad gör man inte för att lära sig flytande franska? Efter kanske jag ska jobba lite och såsmåningom börja plugga, antagligen på Lunds Universitet. Längre än så har jag inte kommit :'D

Au pair i Montpellier kanske?
Dreams - Typ att när jag pluggat färdigt till översättare bosätta mig antingen i London eller någonstans i Frankrike och jobba halvtid som översättare och halvtid ha ett eget litet supermysigt café med cupcakes och macarons och annat gottigt, helt hembakat.

Har ni några specifika drömmar, planer eller mål?

Kommentarer
Postat av: Lara

Vilken fin blogg du har fixat! Riktigt snygga bilder :D

2011-10-18 @ 23:25:26
URL: http://laraliv.blogspot.com
Postat av: Dóra aka Fluffy

Jag säger bara: GO FOR IT!

Både au pair och din lilla söta dröm om översättare och café!

Min mammas moster jobbar som översättare på Island (spanska, franska, engelska och ibland tyska) och hon är en av mina favoritsläktingar för hon är bara så... begåvad och härlig! Så du borde också vara som hon är nu när du blir 60+ 8DDD

2011-10-19 @ 22:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Do you come here often?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback