let it roll!

2010-01-08 @ 22:17:25
Halli hallå på er alla, All Time Low – Let It Roll lyssnar jag på just nu och jag hoppas att ni har haft ett underbart jullov, för det har jag! Bara chillat, varit i stallet och vänt på dygnet, precis som det ska vara :D

Jag har goda nyheter, och det kan jag tacka min pappa för, och nyheterna är... *trumvirvel* min kamera är fixad! Pappa knivhögg minneskortsläsaren också blev allting bra igen, så jag behöver inte köpa ny :)

Som jag nämnde tidigare har jag ju fått nya bakböcker som jag skulle testa, och ni kan gissa om jag har bakat brownies i veckan! Häromdagen så bakade jag och min älskade lillasyster brownies med valnötter på, ungefär såhär såg de ut:
Image and video hosting by TinyPicFotot taget av Sonia, såklart :) Ett misstag var att vår ugn är lite konstig, det går bara att köra på varmluft och då går det ju snabbare, men det tänkte varken jag eller Sonia på, så det blev lite torrt :/ Men allting slinker ner med grädde och chokladsås!

Och här kan ni se lite av kakfatet jag fick i julklapp:
Image and video hosting by TinyPic

Sen satte pappa upp min London-tavla som vi hämtade hos mormor vid nyår, och gah, jag älskar den ♥
Gillar't!

Imorrn ska jag träffa några klasskompisar och de ville att jag skulle baka, så jag testade ännu ett brownies-recept, denna gången med valnötter, hackad choklad och philadelphiaost i! Var ganska skeptisk till philadelphiaosten men det var förvånansvärt gott, eller ja, det tyckte inte Sonia... Egentligen ska det vara glasyr på, men jag glömde göra dubbel sats av den så den får sparas till klasskompisarna (: Här kommer en bild:
Gott!
Tillbehör är lite amerikansk frosting, sprutgrädde och chokladsås på klassiker-receptet
1 dl vatten
1 dl socker
1 dl kakao
Rör ihop på låg värme, lätt som en plätt! :D

Det var la allt för mig denna gången, och jag lovar att det ska bli jämnare uppdateringar nu när kameran är fixad och allting är på sin plats.

Kommentarer
Postat av: Blue Harvey

Sv: Tackar, tackar :)

Kreativ blogg dessutom, det är inte alltid man ser en sida som mestadels är baserad på bakelser =) men recepten låter goda

2010-01-14 @ 00:16:13
URL: http://arschkatzen.blogg.se/
Postat av: Julia

Choklad är det bästa godis som finns! Det ser jätte gott ut! ;)

2010-01-29 @ 15:56:23
URL: http://hometome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Do you come here often?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback